3 asja ettevõtte sissetuleku kasvatamiseks

-
Kas oled veendumusel, et väikeettevõtjana ei ole alati võimalik konkreetset sissetulekut ette planeerida, vaid et see sõltub pigem ajast, majandusolukorrast või muudest sinust olenemata põhjustest? Võib olla oled rohkem “käed külge” tüüpi ettevõtja, kes on enamus ajast hõivatud teenuse pakkumisega ja sul ei jää aega numbritega tegelemiseks, või sa lihtsalt ei ole “numbri-inimene”. Ma jagan sinuga täna 3 olulisimat tegevust, mida oma ettevõttes soovitud sissetuleku saavutamise jaoks on tarvis teha aga mida enamus ettevõtjaid ei tee.
1. PLAAN

Paljud ettevõtjad püüavad suunata oma energia peamiselt sotsiaalmeediaturundusse, kuid leiavad hiljem, et neil ei ole piisavalt aega ega ideid mida postitada. Mitte ükski edukas ettevõte sellel planeedil ei ole teinud edukat äri ilma tugeva turundusplaanita. Sa pead kõigepealt tegema plaani, et sul oleks täielik ülevaade erinevatest võimalustest- ja selgus, kuidas oma ettevõtet turundada. Ma garanteerin, kui sul ei ole plaani, siis sa ei saavuta mitte kunagi oma äris soovitud tulemusi. Tugev plaan aga aitab sul seada täpselt sellise tegevuskava, mille tulemusel püüad kinni täpselt need numbrid, mida igatsed, isegi siis kui sa ei ole “numbri-inimene”.

2. MÜÜGIPROTSESS

See on teine eesmärkide saavutamise oluline osa. Tihti otsivad ettevõtjad uusi müügiinimesi, kuid jätavad tähelepanuta selle, kuidas nende müügiprotsess on üles ehitatud, kas see üldse toimib VÕI pigem ärritab kliente. Müügiprotsess peab olema kiire ja lihtne nii kliendile kui ka müüjale ja kasulik mõlemale poolele.
Siin on kolm küsimust, mis aitavad sul välja selgitada kas sinu ettevõtte müügiprotsess võib olla vigane:
1) Kas tehtud tehingu pealt on kasum keskmisest madalam?
2) Kas klientidel on kaebusi müügiprotsessi osas?
3) Kas klientidel on takistusi müügiprotsessiga edasi liikumiseks?
Kui vastasid kasvõi ühele nendest küsimustest jaatavalt, siis pead oma müügiprotsessi üle vaatama ja seda muutma. Turundust ja müüki pannakse tihti ühte patta. Suurim viga on aga see kui püütakse turundusprotsessis müüa.

3. PÜHENDUMINE

Selleks, et saavutada soovitud sissetulekut, ei piisa ainult heast plaanist ega lihvitud müügiprotsessist. Sa pead olema ise "kohal" ja päriselt tahtma neid tulemusi reaalselt kätte saada. Asi ei ole selles, et me peaksime tegema paremaid plaane või saama paremateks müüjateks. Meil peab ettevõtjatena olema inimesi kellega rääkida, inimesi kellele müüa ja me peame olema seejuures oma eesmärkidele täielikult pühendunud.

Tihti on ettevõtjate põhiprobleem selles, et tegeletakse erinevate asjadega ega keskenduta ühele konkreetsele eesmärgile korraga. See toob kaasa kõhklused ja kahtlused, et äkki peaks midagi oma tegevuskavast ära jätma või hoopis midagi uut välja mõtlema? See tekitab ebakindlust nii toodete ja/või teenuste osas kui ka homse päeva ees. Kui me aga ettevõtjatena teame millised tegevused aitavad meil eesmärke saavutada ning oskame oma tooteid ja/või teenuseid klientidele pakkuda nii, et see on kasulik mõlemale osapoolele, alles siis oleme valmis vajalikele tegevustele täielikult pühenduma.

Eelmine
Kuidas koostada turundusplaani
Järgmine
Kuidas kasvatada ettevõtet 2020ndal aastal

Lisa kommentaar

Email again: