4 lihtsat sammu klientide leidmiseks

-
Sa oled otsustanud hakata ettevõtjaks aga ei tea kuidas kliente leida? Selles artiklis õpetan sulle olulisemaid nüansse, mida klientide leidmisel teadma peaksid. Ma selgitan ja avaldan sulle põhjuseid, miks paljud ettevõtjad klientide otsimisel ebaõnnestuvad ning jagan soovitusi, mida saad kohe praegu rakendada, et hakata oma kliendibaasi kasvatama.
Kuna töötan peamiselt iluvaldkonnas tegutsevate ettevõtetega, siis olen pannud tähele, et oma toote või teenusega turule tulles kardavad ettevõtjatest iluteenindajad kõige rohkem, et potentsiaalsetel klientidel on teenusepakkuja juba olemas. Enne võõraste poole pöördumist alustavad nad klientuuri loomist tihti oma sõpradest ja tuttavatest. Tihti ei julgeta aga sõpradele müüa, lähedased saavad teenust tasuta ja tuttavad tulevad kohale peamiselt uudishimust. Kuna teenusepakkujal puuduvad tihti oskused ja sügavam arusaam turunduse- ning müügiprotsessist, siis tundub teekond uute klientideni jõudmiseni pigem raske ja vaevaline.

Mõned ettevõtjad arvavad, et klientide leidmiseks on tarvis regulaarselt postitada sotsiaalmeediasse infot viimase hetke vabade aegade kohta. Teised arvavad, et võiks teha reklaami, aga seda alles siis, kui ettevõte on kosunud ning on tekkinud ressurssi. Kolmandad usuvad, et parim viis klientide leidmiseks on suust suhu reklaam, või arvatakse, et väikelinnas tegutsedes ongi raskem ja sellega tuleb leppida. Miski pole tõest kaugemal.

Sotsiaalmeedia on ääretult mürarikas koht. Lisaks kuulutavad viimase hetke vabadest aegadest seal ka suur osa konkurente, mis ei erista mitte millegi poolest ühte ettevõtet teisest. Tihti aetakse segamini ka reklaami eesmärk, mis ei ole müük, vaid potentsiaalse kliendi juhatamine müügiprotsessi. Seetõttu suhtutakse reklaami kui riskantsesse kuluallikasse, mitte kui võimalusse kasvatada äri. Sõbra soovitatud juuksur või kosmeetik kaaluvad kindlasti üle mistahes tasulise reklaamivormi, kuid ettevõtja ei saa mitte kunagi kindel olla, millal soovitud kontakt tema uksest sisse astub. Tal lihtsalt puudub selle üle kontroll. Arvamus aga, et kõige rohkem kliente tuleb sealt, kus on suured rahvamassid, ei pea samuti paika, sest oluline ei ole mitte võimalikult paljude inimesteni jõudmine, vaid oluline on õigete inimesteni jõudmine.

Olenemata sellest kas oled äritegevust alles alustamas või juba kogenud ettevõtja, see hetk kui oled enda jaoks selgeks teinud kliendi leidmise protsessi, saad hakata astuma samme, mis viivad tulemusteni. Teadmine, mida iga ettevõttes tehtav liigutus endaga kaasa toob, annab kindlustunde ja oskuse teadlikult kasvatada oma kliendibaasi. Kui sa tead, millised tegevused tõmbavad ideaalse sihtgrupi tähelepanu ja tekitavad vajaduse sinu toodete ja/või teenuste vastu, siis sa ju teeksid neid?

Oletame, et sa oled lõpetamas juuksurikooli ja sinu soov on päris oma salong avada. Sa oled õppinud ja harjutanud erinevaid soengutehnikaid ning tead täpselt, millised lõikused ja värvitoonid on hetkel kõige trendikamad. Võimalik, et sinu sõbrad on kiitnud su „head kätt“ ja miski ei takista sind, et hakata turul parimat teenust pakkuma. Sul on ainult üks probleem - sa ei tea täpselt kuidas leida rohkem uusi kliente.

Ma mäletan aastaid tagasi aega, mil avasin oma meigistuudio. Käisin end pidevalt erialaselt koolitamas, lugesin erialast kirjandust ja hoidsin end trendidega kursis. Teadlikult ma turundusega ei tegelenud. Meililisti mul ammugi ei olnud. Võib öelda, et olin tehnoloogia kasutamise osas üpris saamatu. Sarnaselt paljudele teistele iluteenindajatele lootsin, et kliendid ise minu juurde tulevad. Mõni nädal olin hommikust õhtuni jalgadel ja tööd oli rohkem kui oleksin jõudnud ära teha. Järgmisel hetkel haigutas pikk paus. Tundsin nagu oleksin olnud miiniväljal.

Iga tippettevõtja, ekspert ja influencer teab, et enne uue toote või teenuse turule toomist on tarvis tegeleda eelturundusega. Vähemalt need, kes teenivad raha ja oskavad ehitada jälgijaskonda räägivad ja teevad nii. See tähendab, et enne kui sa oma pakkumisega välja tuled, pead tekitama inimestes huvi ja põnevust. See toimib igal pool – Apple teeb seda, NYX teeb seda, L´Oreal teeb seda. Mina oleksin võinud seda teha, sina võid seda teha.

Õpi minu vigadest ja ära kuluta rohkem aega. Siin on 4 sammu millega saad kohe praegu algust teha. Need tegevused aitavad leida kliente selleks hetkeks kui oled valmis oma toote või teenusega välja tulema:  

1. Avalda oma ettevõtte veebileht.
Ära piirdu Facebooki või Instagrami fännilehega, sest neid ei saa sa kontrollida. Kui sinu ettevõte kogub kontakte ainult sotsiaalmeedia lehele ja midagi peaks ühel hetkel selle platvormiga juhtuma, siis puudub sul kontroll oma kliendibaasi üle. Registreeritud koduleht on aga sinu ettevõtte vara ja kõik mida sa seal teed, kuidas kogud kontakte, selle üle on sul täielik kontroll. Vanasti oli veebilehe loomine keeruline nagu raketiteadus. Tasuta veebilehed nägid tihti inetud välja. Täna piisab veebilehe püsti panemiseks mõnest minutist. Selleks on hulgaliselt lihtsaid ja soodsaid võimalusi ning ei ole vaja tehnilisi oskusi.

2. Loo mailinglist ning lisa liitumisvorm oma ettevõtte kodulehele.
Meilinglist on sinu ettevõtte impeerium. See on sinu kindlustunne ja pensionisammas. See on koht, kuhu saad hakata koguma oma ettevõtte tegevuse vastu huvi tundvate inimeste kontakte. Kui sul ei ole meilinglisti, siis sul ei ole inimesi, kellele müüa.

3. Loo väärtuslik sisumaterjal, mida saad kontaktide vastu vahetada.
Ole valmis välja jagama midagi head ja kasulikku, mida sinu sihtgrupp saab koheselt oma igapäevaelus enda jaoks kasutama hakata. See võib olla näiteks e-raamat, DIY juhend, mõni õpetlik videoseeria vms.

4. Jätka oma meilingilisti kuuluvate kontaktidega järelsuhtlust.
48% müügiinimestest ei rakenda mitte kunagi kliendiga järelsuhtlust ja 64% ettevõtetest tunnistab, et neil puudub kontakti hoidmiseks süsteem.
Kliendid tahavad alati teada, et oled neile fokusseeritud. Keskendu alati ANNA, VÕTA tehnikale. See tähendab, et kõigepealt jaga omalt poolt väärtust, nõu, soovitusi ja alles seejärel palu lugejal midagi teha. Kindlasti veendu, et sul on juriidiline õigus oma listi liikmetele e-kirju saata. Kui sul seda ei ole, siis rikud andmekaitseseadust ja oled spämmija.

Kasuta alati iga hetke kontaktbaasi kasvatamiseks. Sellega kindlustad pideva klientide sissevoolu oma ettevõttesse. Tee seda siis kui sa pole veel teenusega turule tulnud, kuid ka siis kui oled juba tegutsev ettevõte. Inimesed, kes sinu meilinglistiga liituvad on kõik sinu potentsiaalsed kliendid. Kõik neist ei ole lihtsalt valmis ostma kohe täna või homme, aga võivad seda teha lähitulevikus.

Pidev kontaktilisti kasvatamine annab sulle võimaluse teha pakkumisi täpselt nendele inimestele, kes on sinu toodete ja teenuste vastu juba huvi üles näidanud. Olenemata sellest kas teed pakkumist esimest-, teist- või kahekümnendat korda on sul alati kliente, kellele müüa. 

Kui tead kedagi, kes sellest artiklist veel võib kasu saada, siis jaga seda edasi.
Eelmine
Kuidas kirjutada sotsiaalmeedia postitust

Lisa kommentaar

Email again: