Avasta turunduse 3 saladust

Foto: Pixabay

Enne kui keegi sinult ostma hakkab, tahab ta teada kes sa oled. Ta tahab sind usaldada enne kui oma raha sinu kauba vastu vahetab.
Kui sa usud, et turundus on edukaks ettevõtte tegevuseks vajalik, siis loe edasi. Ma avaldan sulle 3 turunduse saladust, mida pead teadma kui tahad inimesi oma ettevõtte müügiprotsessi lävele viia.
Enne kui hakkan saladusi avaldama, luba mul kõigepealt selgitada, et turundus- ja müügitegevus on täiesti erinevad toimingud. Nad on küll omavahel seotud sel määral, et turundus peab juhatama soovitud sihtgrupi müügikanalisse aga sellega ka asi piirdub. Turunduse eesmärk ei ole mitte kunagi protsessis müüma hakata, vaid tekitada inimestes soovi ettevõtte kohta rohkem teada saada.

Kujuta ette, et sa kõnnid mööda tänavat ja tunned ühtäkki pirukalõhna. Mida lähemale sa pagarikojale jõuad, seda tugevamaks muutub lõhn ja sellega koos ka sinu isu. Sa astud kohviku uksest sisse ja suundud leti äärde, mis on pirukatest lookas.  Hinnasiltidelt loed erinevate täidiste nimetusi ja tunnistad endale, et tänavale ulatunud pirukalõhn oli ahvatlevam kui sinu ees laiutav valik. Ometigi on sul pirukaisu juba tekkinud, lihtsalt sa ei näe seda sorti, mis sulle maitseb. Teenindaja märkab sinu kimbatust ja küsib, milliseid pirukaid sa tavaliselt sööd ja milliseid mitte. Sa vastad, et kaneelisaiad šokolaadiga on su lemmikud aga kodu lähedal asuvas pirukapoes on need kummalisel kombel alati otsas kui sina sinna satud. Liha- ja singipirukad ei kuulu aga sinu top 3 hulka. Teenindaja vaatab kella ja teatab, et kaneelisaiu menüüs küll paraku pole aga peatselt saab valmis plaaditäis šokolaadicroissante ja soovitab sul neid maitsta. Su suu jookseb juba vett kui suundud kassa poole arvet maksma…

Mõistad? Mitte keegi ei astu ühegi ettevõtte uksest sisse raha peos. Enamus ettevõtjaid seisab aga justnimelt kassaaparaadi taga ja ootab. Alles siis kui kliendil on tekkinud müüjaga hea ja turvaline side, on ta valmis talle tasuma. Hea emotsionaalne side ja teadmine, et said parima lahenduse, tekitab kliendis soovi ettevõttesse tagasi pöörduda. Kes teab, võib olla kutsub ta järgmisel korral sõbradki kaasa.

Siit jõuangi oma looga turunduse suurimate saladuste juurde.

1. Tunne siirast huvi kliendi vastu

Turunduses ei ole mitte midagi pistmist sinu, kui ettevõtjaga ega sinu tootega. See on seotud kliendiga, tema vajaduste välja selgitamisega ning sellega, millise tunde sa temas tekitad kui ta sinu juurde jõuab ja kui ta sinu juurest lahkub.
Eestis on 80 000+ väikeettevõtet. Neist 86% ütlevad, et alustasid ettevõtlusega, sest tahtsid olla iseenda peremehed ja teenida rohkem, võrreldes palgatööga. Suurimaks probleemiks peetakse aga kohanemist muutuste ja ebakindlusega. Miks peaks keegi loobuma oma turvalisest palgatööst ja alustama ettevõtlusega mis on riskantne kui teadlikult turundades on võimalik kindla peale välja minna?! Ebakindlus tekib lihtsalt sellest, et ei ole piisavalt teadmisi või viitsimust ennast arendada. Teadmised on vägi. Mida paremini sa oma klienti tunned ja temast siiralt huvitud, seda lihtsam on sul teda müügiprotssessini juhatada.

2. Turundus on lihtne.

Inimestel on komme endi jaoks kõik keeruliseks mõelda. Tihti kasutavad nad seejuures ka keerulisi sõnu. Mida keerulisemad väljendid, seda professionaalsem... Kasuta keerulisi sõnu siis kui tahad kellelegi muljet avaldada. Kui sa tahad, et inimesed sinult ostaksid, siis tee asjad nende jaoks nii lihtsaks kui võimalik.
Meil on olemas väga palju erinevaid sotsiaalmeediakanaleid, mis on kõik tasuta kasutamiseks. Ometigi näeb suur hulk ettevõtjaid võimalust vaid tasulises reklaamis. Kurb on see, et suured summad maetakse reklaamide alla, mille ülesehtitusest pole reklaamitellijatel endil õrna aimugi. Jah, see on nagu õnnemäng, kus ettevõtja seab end ise vabatahtlikult mänguri rolli, samas kui kõik võimalused tasuta turundamiseks on olemas ja igaühele lihtsasti kasutatavad.

3. Turundus on ainus võimalus suunata kliendid oma ettevõtte müügikanalisse.

Sihtgrupile pakutav väärtuslik sisu, mida ta saab enda jaoks rakendada, mille üle arutleda, kommenteerida ja teistele edasi jagada, loob usalduse kliendi ja ettevõtte vahel. Selleks saad kasutada erinevaid turundusmeetodeid nagu:
• Sisuturundusartikkel
• Intervjuu
• Webinar
• E-raamat
• Podcast
• Video
• Case study
• Infograafika

Kõige suurem viga, mida ettevõtjad teevad, on see et nad lähenevad kliendile kohe müügipakkumisega. Ja isegi sel puhul pole müügitekst tihti läbi mõeldud, vaid tegemist on tootepõhise promoga. See ei tööta sellepärast, et inimese aju ei reageeri nii väga ratsionaalsetele argumentidele kui emotsionaalsetele pakkumistele. See on nagu kurdile kõrva karjumine.

Niikaua kuni sa jääd oma toodet või teenust lihtsalt promoma, võistled oma konkrentidega selle väikese turuosa pärast (orienteeruvalt 3%), kes on valmis täna ostma. Kui sa päriselt tahad olla iseenda peremees ja tunda end oma äritegevuses kindlalt, siis pead hakkama suhtlema ülejäänud 97% publikust. Saavutad nende tähelepanu ja tekitad neis huvi oma ettevõtte vastu ainult siis kui turundad neile teadlikult.


Mis edasi?
Lihtsalt alusta. Esmalt tee endale selgeks sõnumi ülesehituse süsteem. Sa tahad ju kindla peale välja minna ja niisama pastakast sisu välja imeda ei ole mõtet. Kui tunned, et vajad selles osas abikätt, siis olen loonud online koolituse “Kuidas kirjutada sisuturundusartiklit”. Kui see sulle huvi pakub, siis kirjuta selle artikli kommentaarikasti “JAH” ning ma annan sulle koolitusele tasuta sissepääsu.

Eelmine
Kuidas saada klientide tähelepanu ja võita usaldus

Lisa kommentaar

Email again: