Kuidas viia läbi edukaid auhinnamänge

-
Kui Sa oled ettevõtja, kes plaanib sotsiaalmeedias läbi viia auhinnamängu, siis see artikkel on Sulle. Ma õpetan Sulle, mida pead teadma auhinnamängudest, et need tooksid Sinu ettevõttele maksimaalset kasu. Ma selgitan eduka auhinnamängu strateegiat ja seda mida paljud ettevõtjad jätavad kasutamata, kaotades seejuures raha ja kliente. Ühtlasi jagan 6-tegevust, mida Sina saad teha kui hakkad oma järgmist auhinnamängu koostama. Selle artikli eesmärk on õpetada Sind looma auhinnamängu, mis selekteerib välja Sinu ettevõtte ideaalse sihtgrupi ning aitab mängus osalejatest teha pikaajalised lojaalsed kliendid.
Tihti ehitatakse auhinnamäng üles eesmärgil, et see jõuaks võimalikult paljude inimesteni, tooks ettevõttele tuntust, kasvataks sotsiaalmeedia kontol jälgijate arvu ja kasvataks müüki. Kindlasti oled auhinnamängude puhul märganud, et osalemiseks palutakse tihti vajutada lehele laik, täägida postituses vähemalt üks sõber ja seejärel jagada postitust avalikult oma seinale. See kõik aitab mängu levimisele kaasa ja tõenäoliselt, mida ahvatlevam auhind, seda kõrgema reachi see saavutab, AGA siin on üks suur viga mis jäetakse märkamata. Kui mäng saab läbi, siis on kõik need kontaktid kadunud.

Enamus juhtudel unustavad mängus osalejad antud ettevõtte üpris kiirest. Põhjuseks on enamasti liiga pikk mängu kestvusaeg. Olgem ausad, kui oled ise mõnes taolises mängus osalenud, siis kas oled erutusest lugenud mängu lõppemiseni päevi, lootes, et just Sina võitjaks osutuksid? Kui Sa oled nagu enamus inimesi, siis oled tõenäoliselt täitnud mängureeglid, hellitanud hetkeks lootust, kuid liikunud tagasi oma igapäevaelu juurde. Sellise strateegia järgi ei ole ettevõttel võimalik osalejate seast pikaajalisi lojaalseid kliente kasvatada. Pigem on tegemist ettevõtte brändi nime levitamisega ja sihtgrupi seas hetkelise sumina tekitamisega. Kui Sa oled aga väikeettevõte, kelle eesmärk on leida uusi kliente, siis tahad auhinnamängu maksimaalselt ära kasutada. Nii oma ettevõtte kui ka sihtgrupi jaoks. Auhinnamängu põhjalik strateegiline ülesehitamine annab selleks suurepärase võimaluse.

Sa küsid kuidas?

Auhinnamäng on võimalus turundada oma ettevõtet ja alustada kliendibaasi loomist kasvõi nullist. Kui väljapandud auhind on atraktiivne ja reklaamtekst pakub osalejale väärtust, siis ei ole ilmtingimata tarvis investeerida isegi tasulisse reklaami. Sa võid seda alustada kohe kui oled artikli lõpuni lugenud, sest ma annan Sulle konkreetsed sammud, millest juhinduda.

Tihti on auhinnamängu peamine eesmärk müüa koheselt konkreetset toodet, -teenust või kasvatada sotsiaalmeedia konto jälgijaskonda. Ka mina viisin aastaid tagasi läbi auhinnamänge, kus oli sama eesmärk aga null tulemust. Ma mäletan ühte mängu, mis jõudis 30 000+ inimeseni, osalejaid pisut üle tuhande ja auhind oli atraktiivne. Ometigi oli müügitulemus null. Peale mängu lõppemist olid kadunud kõik kontaktid ja olin alguses tagasi. Kuidas oli võimalik, et kõik need inimesed, kes justkui kuulusid ideaalsesse sihtgruppi ühe hetkega kadunud olid?
Kuigi osalejate arvu poolest särasid numbrilised näitajad nagu mustlase uur, tuli tunnistada läbikukkumist.

Ma olen turundusõhku hinganud nüüdseks 4+ aastat ja viinud auhinnamänge läbi mitmete erinevate iluettevõtjatega. See, mis me auhinnamängule juurde lisasime, oli see, et sidusime kõik need inimesed, kes mängu vastu huvi üles näitasid, ettevõtte meililistiga. Seeläbi saime kasvatada kliendibaasi ning jätkata sihtgrupiga suhtlemist peale mängu juba personaalsemal tasandil. Lühidalt öeldes, me kasutasime strateegiat, et turundada ja müüa toote vastu selget huvi üles näidanud potentsiaalsele kliendile ka tulevikus. Just see viimane tegevus jäetakse tavaliselt auhinnamängude puhul kasutamata.

Luba ma selgitan Sulle, et näeksid mustrit ja saaksid paremini aru, mida ma täpselt auhinnamängu läbi viies teinud olen ja kuidas Sina samuti seda oma ettevõtte jaoks kasutada saad.

Sa ei peaks tegema lihtsalt mängu, kus on auhind, vaid see peaks olema lugu, mis on seotud Sinu väljapandud auhinnaga ning millel on eesmärk ja strateegia, et juhtida inimesi Sinu ettevõttesse. Alljärgnevalt annan Sulle selleks 6 sammu:

1. Atraktiivne auhind

Pane välja tõeliselt atraktiivne auhind, mis püüab sihtgrupi pilku ja tekitab neis vastupandamatu soovi mängus osaleda ja võita. Näiteks kui oled küünetehnik, siis selle asemel, et loosida välja üks tasuta hooldus, pane auhinnaks välja hoopis tasuta hooldus terveks aastaks. Sa üllatud kui palju inimesi Sinu auhinnamängust osa võtavad ja kui Sa järgid ka järgmisi samme, siis saad need inimesed muuta oma ettevõtte jaoks klientideks.

2. Kasvata kliendibaasi

Saad auhinnamängu ära kasutada selle jaoks, et kasvatada kliendibaasi. Selleks loo maandumisleht, mis on konkreetselt seotud ainult auhinnamänguga ning palu mängus osalejatel end registreerida. See tähendab, et Sa palud neil auhinnamängus osalemise vastu jagada oma konktaktandmeid. Siinjuures veendu, et pead kinni isikuandmete kaitse seadusest.   

Meililist on reaalne ettevõtte vara. Näiteks võib ilusalong vähem kui nädalaga kasvatada oma kliendibaasi 300 kontakti võrra. See on nüüd nende jaoks vara, mida nad saavad kasutada e-maili turunduse jaoks nii nädala-, mõne kuu kui ka aastate pärast. Kui Sa oled välja arvutanud oma kliendi eluaegse väärtuse, siis saad ise rehkendada kui palju näiteks 300 kontakti lisamine Sinu ettevõtte jaoks väärt on. Kui sa seda võimalust ei kasuta, siis loodad lihtsalt ühekordsele müügile, aga lased käest ideaalse sihtgrupi, kes on tegelikult Sinu toodetest ja teenustest huvitatud ka tulevikus.

Sotsiaalmeedia platvormid võivad kokku joosta. Samuti võivad täna populaarseimate platvormide asemele uued tekkida. See tähendab, et Sul ei ole oma sotsiaalmeedia platvormil jälgijate osas mitte mingisugust kontrolli. Küll aga on Sul täielik kontroll oma e-maili listi üle.

3. Tee lühiajaline müügipakkumine

Kui auhinnamängus osaleja on end registreerinud, siis juhata ta „Aitäh lehele“ ning tee talle auhinnamänguga seotud müügipakkumine. See peaks olema selline pakkumine, millele tuleb koheselt reageerida. Teine võimalus müügipakkumist teha on koos auhinnamängu võitja välja kuulutamisega. Sel juhul peaks pakkumine olema samuti erihinnaga ning lühiajaline. (24-72 tundi)

4. Auhinnamängu pikkus 3-5 päeva

Mida lühem on mängu periood, seda rohkem elevil on mängus osalejad. Kui Sinu poolt välja pandud auhind on atraktiivne, siis mõtlevad nad Sinu ettevõtte peale tõenäoliselt kogu auhinnamängu vältel. Mis võiks veel parem olla kui olla mitu päeva järjest oma sihtgrupi meeltes?!

5. Kuuluta auhinnamängu võitja välja e-maili vahendusel

Kui kuulutad võitja välja ainult e-posti vahendusel, siis suurendad sellega e-kirjade avamise protsenti. See annab suurepärase võimaluse teha samas kirjas ka eriti vinge müügipakkumine. Võitjad on ju tegelikult kõik! Miks mitte kinkida ülejäänud auhinnamängus osalejatele kiire reageerimise peale näiteks -50% ühekordset soodustust?!

6. Jätka potentsiaalsete klientidega järelsuhtlust

Inimesed, kes on liitunud Sinu meililistiga, on näidanud selgelt välja huvi Sinu toote või teenuse vastu. Jätka nendega suhtlemist pakkudes neile väärtust, mida nad igapäevaelus rakendada saavad. Ära hoia kramplikult kinni mõttest, et nad kõik peavad kohe Sinu käest ostma. Vaata suuremat pilti ja kasuta oma meililisti selleks, et õpetada oma potentsiaalseid kliente ostma Sinu käest tulevikus.
Mida rohkem usaldust Sa järelsuhtluse kaudu oma ettevõtte vastu kasvatad, seda lojaalsemat kliendibaasi lood.

Kui palju inimesi Sinu loodud auhinnamängudest osa võtab? Kui paljudega neist rakendad Sina täna järelsuhtlust või kui paljud neist oled Sa suutnud muuta oma ettevõtte jaoks lojaalseteks klientideks?
Kui Sa siiani ei ole auhinnamängude puhul kasutanud strateegilist lähenemist oma kliendibaasi kasvatamiseks, siis järgmisel korral tee proovi. Ma olen kindel, et Sa üllatud tulemusi nähes. 

Eelmine
4 lihtsat sammu klientide leidmiseks
Järgmine
Kuidas pandeemia ajal ettevõttega ellu jääda

Lisa kommentaar

Email again: