Kust ammutada ideid pilkupüüdva pealkirja jaoks


Kui sa oled ettevõtja ja sinu soov on kirjutada sisuturundusartikleid, siis oled selle küsimusega ehk aeg ajalt isegi rinda pistnud. Ma arvan,et tabava pealkirja valik tekitab paljudele peavalu eelkõige sellepärast, et kirjutaja on pingsalt keskendunud nimevalikule, mis võimalikult palju inimesi sellel klikkima paneks. Kuigi Delfi ja Elu24 pealkirju tögatakse üsna tihti sellepärast, et sisu pole pealkirja vääriline ning et tegemist on lihtsalt ülepaisutatud klikimagnetiga, ei mõtle artiklit kirjutavad ettevõtjad, et midagi taolist võiks nende loo puhul juhtuda. Nende primaarne eesmärk on, et artikkel saaks laialdase tähelepanu osalisks. Ainult, et mitte negatiivses mõttes.

Ma arvan, et enne kui pealkirja kallale asuda, peaks ettevõtjal olema väga selge eesmärk miks ta seda artiklit üldse kirjutab. Lugu, mis on loodud mitte kõigile, vaid konkreetsele sihtgrupile ja mis kannab edasi terviklikku ja väärtuslikku sisu, aitab juba iseenesest genereerida õiget pealkirja. Tavaliselt juhtub siis nii, et pealkirju on mitu ja tekib raskus valida, milline see kõige õigem on. Selle jaoks peab ettevõtja tundma oma sihtgruppi, sest iga pealkiri vajutab lugeja puhul erinevatele emotsioonidele. Näiteks pealkirjad, mis algavad küsimusega „Kas tunned…?“ võivad olla äärmiselt atraktiivsed just neile, keda antud teema, millega küsimus lõpeb, puudutab. Hoiatavad pealkirjad on väga atraktiivsed, sest need veetlevad koheselt inimeste soovi vältida valu või kaotust. Pealkirjad, mis lubavad kohest tulemust, on aga atraktiivsed  ja võivad innustada inimesi koheselt reageerima. Seega, pealkirjade  taga on sügav psühholoogia ja kui sa tahad õige sihtgrupi tähelepanu saada, siis pead teadma oma eesmärki ja seda, kellele kirjutad.  

Suur osa inimesi arvab, et pealkiri peaks kirjeldama eeskätt artikli sisu, sest seda õpetati meile ju koolis. See pole aga üldse tõsi. Kõige igavamad pealkirjad on need, mis võtavad kokku artiklis kirjapandu. Näiteks:

Halb pealkiri: Põhikooli õpilased ja koolivorm

Parem pealkiri: Kas põhikooli õpilased peaksid kandma koolivormi

Parim pealkiri: Sina ütle ja jäta oma kommentaar

Teine müüt, mida tihti arvatakse on see, et kõigepealt tuleb kirjutada artikkel ja alles sellest tuletada pealkiri. Ma leian, et alustada tuleks justnimelt pealkirjast, sest see on sinu artikli tuum, mille vasu sinu  sihtgrupp huvi tunneb, mille kohta nad rohkem informatsiooni tahavad. Ma võrdlen pealkirja valikut maja ehitamisega. Me ei lao ju kõigepealt müüri, et alles seejärel vaadata, kuhu aknaauk lõhkuda. Me sätime majaehituse projektis eelnevalt paika akna asukoha ja hakkame selle ümber müüri laduma. Seega, pealkirja näol ei pea sa nuputama lihtsalt vingeid fraase. Tundes oma sihtgruppi ja teades, mis neile huvi pakub, saad pealkirja näol kaasata neid vestlusesse või pakkuda lahendust nende muret tekitavaimatele küsimusele olenevalt sellest, mis su artikli peamine eesmärk on.

Sa ei taha panustada artikli ettevalmistusele ja kirjutamisele oma aega, kui sa ei ole kindel kas see end ära tasub. Usun, et mõistad ettevõtjana aja väärtust paremini, kui keegi teine. Ma ei arva, et meil peaks ööpäevas olema 25 või 36 tundi. Meil on sama palju aega, kui Bill Gates´il, Mark Zuckenbergil, Oprah Winfrey´l või teistel maailma edukaimatel ettevõtjatel. Oluline on seda aega lihtsalt õigesti ära kasutada õppides iga päev üha rohkem oma sihtgruppi tundma ja neid tähelepanelikult kuulama.  

Ma arvan, et hea pealkirja leidmiseks tuleb kõigepealt alustada vundamendi ladumisest. Selleks on tarvis kaevuda sügamale ja leida vastused minu arvates kahele kõige olulisemale küsimusele, mida iga ettevõtja peaks teadma. Miks sa teed seda tööd, mida teed? Frederick Nietzsche on öelnud, et see kes teab miks, leiab võimaluse kuidas. Teiseks on oluline tunda oma sihtgruppi ja mõista miks nad on sinu kliendid, või kui nad täna veel ei ole, siis miks neist peaksid saama sinu ettevõtte kliendid.

Jah, ma mõistan et sa tahad kohe hakata oma uut artiklit kirjutama ja võib olla on sul selleks ka väga kriitilise tähtsusega tärmin seatud. Kuid kui vundament logiseb, siis ei ole ka kõige geniaalsemast pealkirjast kasu. Oletame, et leiutad oma artiklile viimase peal klikimagneti, mis toob sulle tuhandeid vaatamisi. Aga kui sisul pole väärtust, kui see pole terviklik, siis unustatakse su geniaalne pealkiri sama kiiresti, kui sellel klikiti.

 Kui laod enda ettevõtte jaoks paika tugeva vundamendi ega hoia selle pealt kokku aega, siis ei pea sa enam hiljem vaevlema pealkirja otsimise agoonias. Sul on lihtne  leida tiitleid oma kirjutistele ja oled enesekindel pakkuma oma lugejatele väärtuslikku sisu. See annab sulle ka kindluse, et artikkel jõuab täpselt õigete inimesteni, kel sinu sõnumit vaja on.

Tee endale kingitus ja kirjuta koos minuga kaasahaaravaid pealkirju oma järgmisele artiklile või turunduskampaaniale!



Eelmine
3 asja, mida kindlasti teada enne sisuturundusartikli avaldamist
Järgmine
6 küsimust, mida iga ettevõtja endalt küsima peab

Lisa kommentaar

Email again: