Mida teha, et klient ostaks sinu, mitte konkurendi käest?

Foto: Pixabay
Mis sa arvad, mis on see üks ja ainuke asi, mis on vabastanud ettevõtete juhid stressist, toonud neile jõukuse ning aidanud saavutada unistusi?

Oled ehk ise üks neist õnnelikest?

Või rabeled oma firma ellujäämise nimel, murdes päevast päeva pead: kas jätkata või lõpetada?


Enne, kui otsustad ettevõtlusega lõpparve teha, üritad läbi lüüa mõnes teises valdkonnas või proovid mõnd uut ja põnevamat toodet maale tuua, oota korraks ja loe see artikkel lõpuni. Ma näitan sulle, mis on kõige olulisem faktor, mida enamus väike- ja keskmise suurusega ettevõtjaid oma igapäevatöös alahindab, kuid ilma milleta maailma tipptegijad oma ärisid ei tee. Sa saad seda enda ettevõttes koheselt kasutama hakata. Kui soovid pärast selle artikli lugemist siiski oma tavapärase strateegiaga jätkata, siis ole lahke. Kui sa aga arvad, et sul pole midagi kaotada ja leiad, et tahad proovida teha teisiti kui varem, siis ma luban sulle, et kõik muutub.

Võta hetk ja mõtle möödunud nädalale. Millised olid need tegevused, mille peale kõige rohkem aega panustasid? Mille peale enim raha kulutasid? Enne kui seda artiklit edasi loed, palun võta paber ja pliiats ning kirjuta need tegevused üles tähtsuse järjekorras.

Enamus ettevõtjaid tegeleb suure osa oma ajast delegeerimisega, probleemide lahendamisega, e-kirjadele vastamisega, uute töötajate intervjueerimise- ja väljakoolitamisega ning mitmesuguste muude administratiivsete ülesannetega. Enamus raha kulub neil kõikjale mujale, peale oluliseima - turunduse.

Kõik maailma tippettevõtjad kinnitavad, et eduka ettevõtte peamine võtmeaspekt on turundus. Jah, peale turunduse on veel hulk olulisi tegureid, kuid kuna ettevõtjatena tahame oma tooteid ja teenuseid müüa, siis on meie primaarne eesmärk oma tegevust turundada.

Maailmatuntud suhteekspert John Gray tunnistas, et tegi märkimisväärse vea sellega, kui ostis vahetult peale oma raamatu „Mehed on Marsilt, naised Veenuselt“ ilmumist reklaami Oprah telesaatesse, kuid ei müünud mitte ühtegi eksemplari. Ta sai ta aru, selleks et müüa on tarvis ise saates kohal olla ja rääkida.  Inimesed peavad sinust teadma. Nad tahavad aru saada, miks nad sinu käest midagi ostma peaksid ja kuidas see aitab nende elu paremaks teha. Eduvõti pole mitte sinu toode, vaid turundus!

Turundus on müügieelne protsess, mille kaudu ettevõtte müüdavad tooted ja teenused liiguvad tarbija kätte. Turundus teeb ära selle töö, et klient otsustab teiste konkurentide seast sinu ettevõtte kasuks. Kui sa turundust ei tee, siis seda ei juhtu! Ära tee sina seda viga, et alahindad turundust. Hakka turundama paremini kui su konkurendid. Forbes majandusajakiri soovitab tungivalt ettevõtjatel 2018. aastal keskenduda sisuturundusele. Tee seda! Sa peaksid oma ettevõtet turundama juba pelgalt sellepärast, et sul on midagi väga väärtuslikku oma klientidele jagada. Kui sul on toode ja oskused, mis aitavad lahendada nende probleemi, siis on läbikukkumine välistatud.

Vaata nüüd seda paberit, kuhu panid kirja möödunud nädala tegevused. Milliselt positsioonilt leiad turunduse? Kas turundus üldse on sinu oluliste tegevuste nimekirjas? Kui su unistus on juhtida edukat ettevõtet, omada püsikliente ja elada stressivaba elu, siis on sul nüüd ainult üks oluline samm vaja astuda. Hakka turundama!

Ettevõtjana peaksid 80% oma ajast tegelema turunduse ja müügiga. Ülejäänud 20% võid panustada delegeerimisse ja strateegilisse planeerimisse. Internet on täis tasuta infot ja nõuandeid. Tänapäeva infoühiskonnas on kõik käeulatuse kaugusel. Kõige kiiremini pääsed infole ligi KOHE SIIN.

Kui turundusvaldkond on sulle võõras ja vajad abi, siis palka inimene või osta teenus oma ettevõttesse sisse. Koostööpartneri valiku puhul pööra kindlasti tähelepanu alljärgnevale viiele asjaolule:  

1.   Ta on pühendunud sisuturundusele ja selle järjepidevale arendamisele

Ta on sisuturunduse vallas ekspert, hoiab end pidevalt valdkonnas toimuvaga kursis ja oskab sulle anda parimat nõu. Ta oskab aidata sul saavutada eesmärke kiiremini kui sa seda ise suudaksid.

2.   Tal on toimiv süsteem, mitte õhku täis sõnad

Igaüks võib rääkida ilusat juttu aga professionaalne koostööpartner teab, et sisuturunduses on igal lausel strateegia. Ta oskab sulle samm sammult selgitada toimiva artikli ülesehitamise süsteemi.

3.   Ta teeb, mida lubab

Kui olete koostöö osas kokkuleppele jõudnud, siis sa ei soovi, et mõne aja möödudes ilmneksid ootamatud üllatused. Ole veendunud, et kogu projekt saab paberile vormistatud ja mõlemapoolse allkirjaga kinnitatud.

4.   Ta on täpne

Sellest saad ülevaate juba enne koostöö algust, kui näed kas ta ilmub kohtumisele kokkulepitud kellaajal. Nüüd on lihtne ette ennustada kas sul on lootust töö kätte saada pisut varem, õigeaegselt või hilinemisega.

5.   Ta naudib oma tööd täiega!

Entusiasmist pakatav koostööpartner annab endast alati rohkem kui 100%. Võid kindel olla, et tema tegevusel on missioon ja ta on igati motiveeritud sind aitama.

Nüüd kus sa tead, et edu ei sünni mitte tühja koha pealt ega juhuslikult, on sinu otsustada mida oma ettevõttega peale hakkad. Kas jätkad vanaviisi või tood väärt sõnumi inimesteni, kes sind ootavad ja vajavad?

Aitäh, et lugesid selle artikli lõpuni. Loodan, et said siit kasulikku teavet, mida oma ettevõtte parema tuleviku jaoks teha. Alustuseks haara endale need 4 väärtuslikku turundusstrateegiat SIIT ja hakka tegelema sellega, et kliendid ostaksid edaspidi sinu ja mitte su konkurendi käest!


Järgmine
Kuidas valida õiget turundusplatvormi?

Lisa kommentaar

Email again: