Millest uudiskirjades kirjutada, et neid avataks ja lõpuni loetaks

-
Enamus ettevõtjaid raiskavad uudiskirjade kirjutamisel juba pealkirja tühja sisu peale. Kui sa soovid, et sihtgrupp sinu ettevõtte e-kirju loeks ja selle sisu osas lõpuni läheks, siis see on kõige tähtsam kiri mida sa täna loed.
Avasin hommikul oma meilboxi ja sealt vaatas vastu terve rida erinevaid pealkirju: “Suur hinnasula”, “Uudiskiri nr 7” jne. Klõpsasin hiirega kõikide kirjade ees olevale väikesele kastikesele ja vajutasin delete nuppu. Mõtlen nendest melilistidest lahkuda, kuid ajapuuduse tõttu täna ei jõudnud. Teen seda järgmisel korral.

Ma näen, et enamus ettevõtteid ei saa aru e-maili turundusest. Nad ei oska pakkuda kliendile väärtust, vaid promodes oma tooteid ja teenuseid upitavad iseennast. Kui ettevõtte kliendid e-kirju ei ava ega selle sisule ei reageeri, siis on ettevõte kulutanud asjatult aega ja raha. Selleks, et klient sinu ettevõtte saadetud kirja(d) avaks ja kogu sisu osas lõpuni läheks, on tarvis kogu e-maili ülesehitus strateegiliselt läbi mõelda, alustades pealkirjast.

Maailma tuntud copywriter David Ogilvy kirjutas Rolls Royce reklaami pealkirja 104 korda ümber, enne kui tundis, et see töötab. Ta teadis, et pealkirjal on suur vägi - see kas paneb sihtgrupi kirja avama või mitte. Inimese aju on häälestatud rohkem valu vältimisele kui millegi saavutamisele. Ellujäämise seisukohast on suurem mõjuvõim negatiivsetel kogemustel. Seepärast on ka pealkirjades efektiivsem välja tuua kaotus(ed), mida klient sinu toote/teenuse tarbimise puhul saab vältida. Ära kirjuta endast, oma tootest ega teenusest. Klienti ei huvita see. Teda huvitab ainult tema ise ja see, kuidas ta oma probleemidele lahenduse leiab. Kui sinu toode või teenus aitab seda teha, siis on uudiskirja lõpus loomulik, et klient sinu ettevõtte müügiprotsessi suundub. “Suur hinnasula” ei viita sellele, mida lugeja võidaks või kaotaks. “Uudiskiri nr 7” ei luba väärtust, mida lugeja teksti lugemisele panustatud aja eest vastu saaks.

Seega, kui hakkad uudiskirja kirjutama ning soovid, et seda avatakse ja lõpuni loetakse, mõtle iga kord allolevale kolmele teemale:

1. SIHTGRUPP Kes on need inimesed, kellele kirjutad. Mis on nende kõige suurem valu, mida nad iga hinna eest vältida tahavad või suurim unistus, mille poole nad püüdlevad. Kui tead kes sinu informatsiooni vajavad ja sellest kasu saavad, siis oskad valida õige teema, mida neile jagada ning nad loevad selle meelsasti lõpuni.

2. VÄÄRTUS Millist väärtust kirja sisu sinu lugejale pakub ja kuidas see aitab tema elu paremaks muuta, Ettevõtjana on sinu ülesanne välja selgitada mida klient tahab ja miks ta seda tahab. Näiteks lapsevanemate jaoks, kelle võsuke on saanud äsja autojuhiload ja kellele vanemad sooviad autot osta, ei ole esmatähtis mitte auto mark ja selle tehnilised näitajad, vaid turvalisus ja visioon sellest, et nende laps antud autoga sõites on hoitud ja kaitstud. Sinu tootel või teenusel võib olla sadu erinevaid hüvesid aga kliendi jaoks on kõige tähtsamad neist võib olla ainult üks või kaks. Teadmine MIKS see nii on aitab luua väärtust ja juhatab kliendi müügiprotsessi.

3. PEALKIRI Kas pealkiri annab lubaduse, on huvitav ja aitab lugejal tema jaoks midagi olulist saavutada või vältida. Sellest oleneb kas sihtgrupp avab e-kirja või mitte. Statistika järgi jagatakse 80% artikleid pelgalt pealkirja tõttu ja vaid 20% jagab neid väärtusliku sisu pärast. See näitab kui oluline on võtta aega pealkirja kirjutamise jaoks.

Ma olen õppinud e-maili turundust Alex Mehri käe all, kelle e-maili listis on rohkem kui 100 miljonit kontakti. Tean, et kõige olulisem ei ole mitte see, et meililistis oleks võimalikult palju inimesi, kellele masskirjana pakkumisi välja saata, vaid ideaalne sihtgrupp, kelle probleemidele lahendust pakkuda. Rääkides nende valust ja naudingutest on võimatu nende tähelepanu vältida. Siiski, oluline on teada, et enne kui kliendilt midagi küsida, tuleb omalt poolt anda!
Eelmine
Avasta turunduse 3 saladust 
Järgmine
Mida peaksid iluettevõtted teadma müügist

Lisa kommentaar

Email again: